Jannice Johansson Steijner ny vd på Kod Arkitekter

Jannice Johansson Steijner har tillträtt som vd på Kod Arkitekter. Rekryteringen är ett led i kontorets satsning att utöka verksamheten med fokus på samhällsfastigheter och på att utveckla innovationsprojektens affär.

Jannice Johansson Steijner har lång erfarenhet av ledarskap i arkitektbranschen. Hon kommer senast från egen verksamhet och har tidigare varit vd på Note Design Studio, vice vd på Tengbom och kontorschef på Koncept Stockholm.

– Jannices gedigna kompetens och mångåriga erfarenhet av affärsutveckling är perfekt för Kod och den utvecklingsprocess vi nu befinner oss i. Det är med stor glädje vi välkomnar henne till kontoret, säger Sanna Hederus, chefsarkitekt på Kod Arkitekter.

Kod Arkitekter behåller sitt fokus på samhällsnyttig arkitektur i form av bostäder, kontor och stadsutveckling, och stärker nu upp organisationen för att kunna ta fler och större uppdrag inom framförallt samhällsfastigheter och kulturbyggnader. Planen är även att utveckla affärsmodeller för kontorets utvecklingsprojekt inom bostadsinnovation, som t. ex. Elastiska Hem, vilket i förlängningen kan innebära att nya bolag bildas.

– Jag är stolt över att få förtroendet att utveckla affären i ett så dynamiskt och ambitiöst arkitektkontor, och ser fram emot att arbeta tillsammans med förtagets grundare och medarbetare för att nu ta nästa steg i företagets utveckling, säger Jannice Johansson Steijner.

Åsa Kallstenius, chefsarkitekt på Kod, avslutar:

– Jannices energi och affärsdriv går som hand i handske med Kods profil som utvecklingsbenäget och samhällsengagerat arkitektkontor. Ett fokus för affärsutvecklingen blir nya samarbeten med aktörer som delar Kods starka engagemang och innovationskraft. Rekryteringen innebär även att jag och Sanna kommer att arbeta mer med arkitektur och närmre våra kunder, vilket ska bli fantastiskt roligt.

För mer information, kontakta:

Jannice Johansson Steijner, vd, Kod Arkitekter

Sanna Hederus, chefsarkitekt, Kod Arkitekter